EN FRAMGÅNGSSAGA FRÅN

Videquus

Förändring av hur hästar monitoreras: Hur spelifiering kan användas för att hjälpa användarna att slutföra uppgifter och bli mer engagerade
UTFALLET

Siffrorna säger det hela

Djupare insikt i kundbasen

Videquus använde vår plattform för spelifiering och ökade snabbt sin användarbas samtidigt som de optimerade inskolningsfasen. A/B-testning och handledning hjälpte Videquus att få djupare kundinsikter och förbättra användarengagemanget. Insert Coin's spelifierings plattform GWEN:s Tutorial-funktion förbättrar onboarding och engagemang.

Tutorial

GWEN levererade en mycket effektiv A/B- och handledningslösning som hjälpte Videquus marknadsförare att dynamiskt närma sig sin publik. Genom handledningen uppmuntrades användarna att slutföra komplexa uppgifter. Videquus lyckades genom A/B-tester utforska hur användarna reagerade på spelifieringen.

Scenario

Tutorial-funktionen tillämpades i onboarding-fasen för att hjälpa användarna genom komplexa beteenden. Videquus ville närma sig användare som inte hade avslutat onboarding-faserna och analysera vad det var i deras användarbeteende som ledde till att de tappade engagemanget. Planen att öka aktiviteten hos deras publik fungerade utmärkt för varumärket och ökade engagemanget.

+ %

Dagliga visningar

+ %

Konsumerat innehåll per session

+ %

Engagemang

UTMANINGEN

Engagera och behålla användare

Redan från början var Videquus team drivet och fokuserat på att skaffa nya kunder och återaktivera förlorade användare. Att skaffa kunder är det första målet, men att åter engagera användarna för att öka deras användning av appen är den verkliga vägen till framgång. För att nå sina mål fastställde Videquus strategiskt sina KPI:er och utformade en kraftfull strategi för att nå dem:

  Öka den återkommande användningen av appen genom att engagera användarna med positiv förstärkning.

  Underlätta användningen genom onboarding-steg och ett A/B-test för att ta reda på vad som fungerar mest effektivt för olika målgrupper.

gwennie-think
mobile 1-2

mobile 2-2

VÅR LÖSNING

En hjälpande hand

Videquus fångade återigen användarnas uppmärksamhet och engagemang genom att hjälpa dem aktivt och i realtid med hjälp av handledningar, samtidigt som man analyserade användarnas beteende genom att genomföra A/B-tester med hjälp av GWEN Widget. Videquus använde vår plattform för att skapa dynamiska handledningshändelser och återinförde användarna vid olika touch-points längs deras resa, vilket ökade engagemanget med 101 %.

ÄNNU EN NÖJD KUND

Ord från vår kund

"Vi använde GWEN för att åter engagera användarna vid olika kontaktpunkter längs deras resa, vilket ökade engagemanget med 101 %"

vidar

Linus Jernbom
VD | Videquus

videquus