A SUCCESS STORY FROM

GLHF.GG

Se hur GLHF.GG använde vår plattform för spelifiering för att öka konverteringen med 200 %

UTFALLET

Dubbelt så roligt, dubbelt så mycket konvertering

"Spelifiering har stor kraft, det är något som förbättrar och engagerar användaren", säger Carl Bjerkne, vd för Insert Coin och tidigare chef för King.com och Candy Crush. Och fortsätter - "Detta har varit ett av de mest spännande kundprojekt som vi som gamification-experter har varit involverade i".

+ %

Genomsnittlig konvertering på en vecka

Använda mekanismer

levels

Progression

team challenges

Teams

missions

Missions

leaderboard

Leaderboards

glhf-landscape
UTMANINGEN

Belöna användarbeteenden

Digitala produkter måste i dag anpassas till det ständigt utvecklande digitala landskapet. Produkterna måste därför utmana och belöna sina användare för att skapa en robust användarupplevelse och en väl utformad introduktionsfas. En betydande möjlighet att få avkastning på investeringar från att skaffa användare är att se till att nya användare förstår produktens fulla potential och belönas under upptäcktsfasen. Att utforma och möjliggöra en effektiv onboarding-funktion är därför en viktig funktion för användarhantering, likaså att möjliggöra en högre konvertering än genomsnittet, vilket har visat sig vara en utmaning i esportsbranschen.

People flying around, doing things 13
mobile 2-1

mobile 1-1

VÅR LÖSNING

Första intrycket betyder allt

Genom att utforma och möjliggöra en effektiv onboarding hjälper du till att förbättra en av de viktigaste faktorerna i användarens resa, det första intrycket. Detta möjliggör i sin tur en högre konvertering, vilket har visat sig vara en utmaning i esportsbranschen. GLHF.GG:s implementering av element från spelindustrin möjliggjordes av Insert Coin, och gjorde det mycket lättare att aktivera och belöna rätt beteende som utförs av användarna. Särskilt eftersom esportsfans är vana vid denna typ av mekanism.

ÄNNU EN NÖJD KUND

Ord från vår kund

"Vårt mål är att skapa en global plattform där vi genom att spelifiera streamingtjänster, tävlingar och utmaningar bidrar till att förbättra upplevelsen för våra användare"

niklas

Niklas Grawé
VD | GLHF.GG

glhf-2