EN FRAMGÅNGSSAGA FRÅN

Betspawn

Diversifiera strategin för att penetrera marknaden för e-sport: Hur den ledande skandinaviska e-sportleverantören Betspawn förbättrar onboarding, konvertering och bibehållande av användare 
UTFALLET

Skyhöga KPIer

+ %

Discovery

+ %

Core loop

+ %

Mastery

UTMANINGEN

Bättre än konkurrenterna

På en konkurrensutsatt marknad som domineras av stora varumärken som Mr Green och Betway visste Betspawn att de var tvungna att skapa en vacker, synkroniserad spelupplevelse för olika enheter för att locka användarna bort från deras typiska esport-vanor.

Normalt sett uppnås användarnas beständighet och bibehållande genom bonusar och penningrelaterade belöningar inom iGaming. Trots detta blir det allt svårare att skaffa och behålla användare när känslan av nyhet, registreringsbonusar och belöningar är förbrukade, vilket ofta leder till ett bortfall. Detta var problemet med Betspawns ursprungliga plattformsutformning och kommunikation, som hade en oönskad avhopparfrekvens och lägre konvertering än önskat, på grund av informationsöverbelastning och produktkomplexitet.

Därför sökte Betspawn efter en anpassad lösning för att förenkla och underlätta onboarding och insättningar, samtidigt som en hög andel återkommande användare bibehålls.

gwennie-think
cropped-greatsuccess_mobiles
VÅR LÖSNING

En strategisk sammansättning

In kommer GWEN - Insert Coins agnostiska KPI-förbättrande spelifieringsplattform. Det briljanta i Betspawns lösning var inte bara att använda vår plattform, utan också var och hur de integrerade plattformen i onboardingprocessen och senare i kundresan. Betspawn förbättrade strategiskt konvertering, engagemang och retention genom att implementera en mängd av vår plattforms mekanismer; Tutorial, Levels och Mission.

cropped-Betspawn-4
ÄNNU EN NÖJD KUND

Ord från vår kund

"Den otroliga ökningen av konvertering och engagemang som vi ser nu är bara början på vår gemensamma gamification-resa"

1051654_original

Vidar Duvnäs
VD | Betspawn

betspawn