Skip to content
UTFORSKA

Hur du kan använda vår plattform

Ta reda på hur vår plattform kan hjälpa dig, din digitala produkt, dina företagsmål och din bransch som helhet.

Explore

Industrier

Tillverkning

I vilken utsträckning tekniken kommer att ersätta arbetstagarna beror på hur snabbt tekniken utvecklas och hur snabbt den används, på den ekonomiska tillväxten och på hur efterfrågan på arbete ökar. Gamification-lösningar kan användas för att stödja program för introduktion och omskolning av arbetskrafter som ska ta till sig nya färdigheter.

Hälsa, fitness och wellness

Jämfört med traditionella motivationstekniker och seriösa hälsospel erbjuder gamification flera fördelar när det gäller att motivera beteendeförändringar för hälsa och välbefinnande, och gamification används i allt större utsträckning i olika sammanhang som rör hälsa och fitness.

Lärande och utbildning

Våra gamification-lösningar är utmärkta för att hjälpa eleverna att följa sin utbildning och öka engagemanget i deras lärande.

HR

Ett affärsområde där gamification-lösningar och -tekniker ökar snabbt är personalfrågor.

E-handel och fintech

Gamifiera ditt företag för att öka kundbindningen och konverteringen.

Sociala medier och communities

Gamification kan användas för att främja social interaktion och motivera vissa beteenden.

KPIer

Gamification är ett utmärkt verktyg för att skapa en mer engagerande användarupplevelse. Beroende på dina nyckeltal kan vår plattform hjälpa dig att öka dem. Här är några exempel.

Conversion

En engagerande introduktionsupplevelse, tydliga mål från början och omedelbar återkoppling om utvecklingen kan göra hela skillnaden när man bestämmer sig för om man ska börja använda en tjänst eller produkt eller inte.

Lämpliga mekanismer:

Levels skapar en tydlig återkoppling om utvecklingen och att det finns belöningar för dina handlingar.
 
Missions kan användas för att skapa en snabb, lärorik och engagerande onboarding som användarna faktiskt vill slutföra.

Retention

Få användarna att komma tillbaka oftare, mer konsekvent och under längre tid. Vår plattform använder gamification-mekanismer för att fastställa långsiktiga mål, omedelbar feedback och belöningar för att använda och återvända till din digitala produkt eller tjänst.
 
Lämpliga mekanismer:
 
Achievements kan användas för att skapa särskilda utmaningar och belöningar för att återvända till produkten och använda den konsekvent. Popup-fönster för prestationer signalerar till användarna att de presterar bra och ger dem incitament att fortsätta göra det de gör.
 
Levels skapar en långsiktig utveckling som ger motivation, behärskning och lojalitet.
 
Rewards kan komma i form av en butik där användarna kan byta sina insamlade poäng och valuta mot föremål, både digitala och fysiska. Detta skapar mer långsiktiga mål och incitament för att fortsätta använda produkten och utföra åtgärder.

Sessionslängd och -djup

Hur mycket tid användarna spenderar och hur många saker de gör under en enda session är viktiga indikatorer på hur engagerande din produkt är att använda. Våra gamification-mekanismer hjälper till att ge en mer engagerande upplevelse på många sätt, utan att det känns som ett slit och släng.

Yrkesroller

Lärare

Vår plattform kan användas som Bossfight, en Google Classroom-integrerad gamification-lösning för utbildning. Med den kan du få en bättre överblick över elevernas aktivitet, framsteg och särskilda behov. För att inte tala om att den mätbart förbättrar elevernas inlärning, motivation och betyg.

HR-chef

Öka engagemanget bland dina medarbetare med gamification från vår plattform. Studier visar att knappt 10 % av oss är engagerade i vårt arbete. Anställda som känner sig engagerade är bevisligen mer produktiva, samarbetsvilliga och lojala. 

Du kan kombinera mekanismer som Missions, Levels och Achievements för att introducera nya medarbetare effektivare och på ett roligare sätt. En trevlig biprodukt är att du genom att erbjuda medarbetare innovativa och engagerande aktiviteter också kan öka varumärkeskännedomen och attraktionskraften som arbetsplats.

Produktägare

Om du äger en app, webbplats eller tjänst med användare vet du att det finns vissa mått som definierar hur framgångsrik din produkt är. Vår plattform är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att hjälpa dig att förbättra din användarupplevelse. Med en bättre användarupplevelse följer ökad konvertering, retention, minskad churn med mera.

Typ av produkt

Digitala produkter

Vår plattform kan fungera med de flesta digitala tjänster och produkter tack vare API-integrationsnivån. Här är några exempel:
 
  Apps
 
  Websites
 
  Services
 
  LMS
 
  Google Classroom
 
Vår plattform kan implementeras och anslutas till dig på API-nivå, med eller utan användargränssnitt och i mycket modulär omfattning. Här finns vår API-dokumentation. Ta kontakt med oss så förklarar vi i detalj hur vi kan ansluta dig till vår plattform.
Science

Prata med oss...

...om hur vi kan öka användarengagemanget och den dagliga behållningen i din digitala gemenskap!

BOKA ETT MÖTE